STROHNER JÓZSEF KÉPZŐMŰVÉSZ, MŰVÉSZTANÁR

"Honnan jövünk, hová megyünk, kik vagyunk?"(Gauguin) ** Én magam nem tudom, de igyekszem megélni.

 

SZAKMAI ÖNÉLETRAJZ

 

 

1. Személyi adatok:                                                  

 

                                                 Dr.Strohner József

                                            Szeged, 1955. 03. 25.

                                          6000 Kecskemét, Műkertváros 7.

Munkahely:                  Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar     Művészeti Intézet

Beosztás:                                   főiskolai docens 

Telefon : 30/266 6487

email cím: strohner@yahoo.com

 

2. Tanulmányok:

2008.02. PhD fokozat megszerzése

2006.03. Doktori szigorlat

2002-2005 ELTE Pedagógiai Pszichológiai Doktori Iskola

1980-1983 ELTE BTK –népművelés szak

1975-1979 JATE Juhász Gyula Tanárképző Főiskola, rajz-földrajz szak

1969-1973 JATE Ságvári Endre Gyakorló Gimnáziuma

 

3. Nyelvismeret:         francia ( Középfok C),

                                   angol ( szakmai nyelvvizsga),           

                               

4.   Oktatási tevékenység:

4.1.        munkahelyek

  • 1989- Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar Művészeti Intézet
  •  ( elődje : Kecskeméti Tanítóképző Főiskola) Vizuális Nevelés Tanszék)
  • 1983-1984 gimnázium (Fonyód) rajz és művészettörténet tanítása
  • 1978- 1989 általános iskolák ( Szeged, Domaszék, Forráskút, Kecskemét) rajz tantárgy tanítása,

 

  4. 2.     Oktatott   tantárgyi tartalmak :

  Tantárgyfelelős: A Vizuális nevelés tantárgypedagógiája

      1.              Vizuális kommunikáció c. tárgycsoport oktatása különböző           formákban     (előadás,  gyakorlatvezetés,) és      tagozatokon (nappali, levelező és továbbképzés)

      2.              Alapozó vizuális stúdiumok c. tárgycsoport oktatása különböző     formákban     (előadás,  gyakorlatvezetés,) és      tagozatokon (nappali, levelező és továbbképzés)

3.                 Alkotási gyakorlatok c. tárgycsoport oktatása különböző    formákban     (előadás,  gyakorlatvezetés,) és      tagozatokon (nappali, levelező és továbbképzés)

4.                 Művészettörténet c. tárgycsoport oktatása különböző          formákban     (előadás,  szeminárium,) és      tagozatokon (nappali, levelező és továbbképzés)

5.                 A  vizuális nevelés tantárgypedagógiája c. tárgycsoport oktatása különböző         formákban     (előadás,  gyakorlatvezetés,) és      tagozatokon (nappali, levelező és továbbképzés)

6.                 A vizuális nevelés iskolai módszertana c. tárgycsoport oktatása különböző           formákban     (előadás,  gyakorlatvezetés,) és      tagozatokon (nappali, levelező és továbbképzés)

7.                 A vizuális nevelés óvodai módszertana c. tárgycsoport oktatása különböző           formákban     (előadás,  gyakorlatvezetés,) és      tagozatokon (nappali, levelező és továbbképzés)

8.                 Vizuális alkotás és tantárgypedagógiája c. tárgycsoport oktatása vizuális nevelés műveltségterületen,  különböző      formákban     (előadás,  gyakorlatvezetés,) és      tagozatokon (nappali, levelező és továbbképzés)

9.                  Tárgy-és környezetkultúra   c. tárgycsoport oktatása különböző   formákban     (előadás,  gyakorlatvezetés,) és      tagozatokon (nappali, levelező és továbbképzés)

 

10.           Fomatervezés, tűzzománc c. tárgycsoport oktatása különböző        formákban      (előadás,  gyakorlatvezetés,) és tagozatokon (nappali, levelező és továbbképzés)

 

4.3.       TDK és OTDK témavezetés

 

5.   Tanulmányutak

1993. Rennes, Franciaország

1994. Rennes, Quimper, Franciaország

1995. Vannes, Quimper, Rennes, Franciaország  , mindhárom a TEMPUS alapprogramjai keretében, hallgatókkal

1993. március, Gams, Svájc

 téma: a képességfejlesztés képzőművészeti lehetőségei ( 2 francia nyelvű előadás és      workshop vezetés)

2002. szeptember,  IUFM de Rennes , Quimper, Vannes  (Franciaország )

 téma: önálló pedagógiai kutatás  ( a vizuális nevelés francia, mint idegen nyelvű oktatás gyakorlata az Európai Unióban )

2004. Barcelona, Spanyolország, a MROE szervezésében művészettörténet témakörben

2007. Toulouse, Franciaország, Európai Oktatói Mobilitás keretében szakmódszertani témakörben

2008. Athén, Görögország, Szakértői tanulmányút

 

6.     Nemzetközi projektekben való részvétel

1991-től      TEMPUS, ERASMUS, SOCRATES  projektek a KF TFK keretében

2007. szeptemberére Toulouse, Franciaország, az UNESCO  III. Világ Ifjúsági Fóruma

        téma: művészeti és művészetpedagógia. Előadás és workshop-vezetés; egyéni kiállítás.

2008. Athén, Görögország, ERASMUS

7.    Kutatás-fejlesztési megbízások

 

2002- től  folyamatos:            Rendszerszemléletű pedagógiai modellek

                        Megbízó: KF TFK, KOMA

 

8.    Ösztöndíjak/ pályázatok

1993.   S.Gallen kanton  kulturális és oktatási ösztöndíja

2002.   A MÖB és a budapesti Francia Intézet kutatási ösztöndíja ; IUFM de Rennes  

            Téma: vizuális nevelés idegen nyelvi oktatásának lehetőségei és formái az Európai Unióban

 

2000. NKÖM alkotói ösztöndíj

2001. NKÖM alkotói ösztöndíj

2002. NKÖM alkotói ösztöndíj

2002 pályázat Kecskemét város Műkerti műteremlakására

2003. KOMA XLIX pedagógiai fejlesztő pályázat

 

 

9.  Tagság szakmai szervezetben

1990-től          Kecskeméti Képzőművészek Közössége

1992-től          Felsőoktatási Vizuális Nevelés Kollégium   (2007-től   elnökségi tag)

1996-1999      Magyar Rajztanárok Országos Egyesülete,  

2000-től          Tűzzománcművészek Magyar Társasága

2006-               Óvó-és Tanítóképzők Egyesülete

 

 

10.      



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 12
Heti: 13
Havi: 27
Össz.: 14 894

Látogatottság növelés
Oldal: Szakmai önéletrajz
STROHNER JÓZSEF KÉPZŐMŰVÉSZ, MŰVÉSZTANÁR - © 2008 - 2024 - strojo.hupont.hu

A HuPont.hu weblap készítés gyerekjáték! Itt weblapok előképzettség nélkül is készíthetőek: Weblap készítés

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat